مزوتراپی چیست؟
تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1399
نویسنده : kimiagar

مزوتراپی مو مدتهاست که برای درمان ریزش مو در پزشکی استفاده می شود و یک روش بدون عوارض و در بیشتر موارد نتایج بسیار امیدوار کننده ای بدست می دهد.

مزوتراپی علاوه بر درمان ریزش مو ، برای درمان سایر مشکلات زیبایی نظیر سلولیت و لاغری موضعی ، لک ، چین و چروک های صورت یا درمان های جوانسازی پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما در عین حال مکمل مناسبی برای تقویت مو پس از کاشت مو است.

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسید مخلوط مورد نیاز مو به پوست سر اعمال می شود.

این روش باعث می شود اجزای تغذیه کننده پیاز مو به راحتی در موها مستقر شوند. با استفاده از این روش می توان ریزش مو را درمان کرد ، زیرا باعث ضخیم شدن موهای نازک شده ، ریزش مو را متوقف می کند و مو را محکم و براق می کند.

تعداد کمی از خانم ها از موهای خود راضی هستند. امروزه ، به خصوص به دلیل محیط ، هوا و آب ، موهای ما به شدت آلوده شده است. استرس و تنش بیش از حد رخ می دهد و اختلالات خواب ما را ناراحت می کند.

البته همه اینها زیبایی طبیعی را بسیار تحت تأثیر قرار می دهند. مو از اولین قسمتهایی است که تحت تأثیر تغییرات بدن قرار دارد. پیشگیری از مشکلات مو آسان تر از مقابله با نتایج فعلی است ، با این حال تعداد کمی از افراد از روش های محافظتی استفاده می کنند.

مردم فقط وقتی می توانند شدت وضعیت را درک کنند که فرهایشان آسیب ببیند و ریزش مو شروع شود. برای حل این مشکلات می توان از روش های مختلف زیبایی مانند مزوتراپی استفاده کرد.

با این حال ، اگر وضعیت فرها به طور قابل توجهی وخیم شود ، اگر مو شروع به ریزش کند ، مردم در ذهن آنها خواهند بود. برای رفع این مشکلات می توان از روش های مختلف زیبایی مانند مزوتراپی استفاده کرد.

مزوتراپی مو چگونه اعمال می شود؟


مزوتراپی مو تزریق مستقیم ویتامین ها ، مواد معدنی (کلسیم ، ید ، منگنز ، مس ، روی ، سلنیوم ، آهن ، پتاسیم) ، عوامل مرتبط با لایه کراتین پوست ، اسیدهای آمینه و مواد منبسط کننده سطح مورد نیاز برای رشد و نمو مو است. پوست سر

مزوتراپی برای پوست سر و مو بسیار موثر است. این یکی از محبوب ترین کاربردها در زیبایی شناسی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو است.

با استفاده از این برنامه می توانید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنید: تحریک لامپ های غیرفعال ، تأمین تغذیه فولیکول های مو و از بین بردن شوره سر. مزوتراپی یک روش درمانی درمانی است که توسط یک متخصص باتجربه انجام می شود.

تزریق میکرو به استفاده از داروهای خاص حاوی ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای رشد مو و رشد مو کمک می کند.

بسته به مشکل ، ترکیب دارویی توسط پزشک انتخاب می شود. قیمت این روش کاملاً با اثر مورد نظر سازگار است. مهم: مزوتراپی بسیاری از مشکلات مو را برطرف می کند.

موارد مزوتراپی مو:
ریزش بیش از حد مو
سبوره پوست سر همراه با تجزیه غدد چربی.
شوره سر
پوست سر خراشیده و خشک
افزایش شکنندگی مو و تقسیم مو
کاهش حجم در ناحیه پایه


مزایا و معایب روش


اگر ما در مورد مزوتراپی در زمینه موهای مشکل ساز صحبت کنیم (این روش برای پوست صورت و بدن نیز موثر است) ، لازم است برخی از نکات را یادآوری کنیم: تفاوت آن با سایر روش ها چیست ، هزینه این درمان چیست؟ به حق کمی گران است. این روش متفاوت از مزوبوتاکس است.

اول از همه ، یک کوکتل مزو (مخلوط مزوتراپی) برای هر بیمار به صورت جداگانه تهیه شده و حاوی مقدار مواد معدنی و ویتامین هایی است که به دستیابی حداکثر نتایج و خلاص شدن از مشکلات موجود کمک می کند.

مهم: تعداد اقدامات توسط متخصص زیبایی تعیین می شود. در حالی که مواد مفید به پیاز منتقل می شوند ، لایه های بالایی پوست اجازه نمی دهند مواد خارجی با روش های خارجی وارد شوند. بنابراین ، پیازها با نشاط پر می شوند ، در نتیجه وضعیت مو بهبود می یابد:

ریزش مو به تدریج متوقف می شود
رشد مو فعال می شود
فعالیت غدد چربی کاهش می یابد ، فرها تمیزتر ، بلندتر و پرتر به نظر می رسند
جریان خون و اکسیژن رسانده شده به پیازها افزایش می یابد
شوره سر کاهش می یابد
بهبود در تراکم مو ، صاف بودن ، روشنایی در هنگام برس و حالت دادن وجود دارد
مهم: برای اطمینان از نتیجه گرفتن ، ارزش عکس گرفتن قبل و بعد از عمل را دارد.
آماده سازی برای مزوتراپی مو
هر تزریق ترکیبی از چندین ماده مفید است - مواد معدنی ، ویتامین ها و سایر عناصر مفید که متخصصان به صورت جداگانه برای هر بیمار انتخاب کرده اند. 2 تا 6 ماده فعال را می توان در یک سرنگ مخلوط کرد.

ویتامین های گروه B که متابولیسم طبیعی ایجاد می کنند ، در رشد و ترمیم مو موثر هستند. علاوه بر این ، این مواد از جمله اجزای مورد استفاده در مزوتراپی هستند: مس و روی - از دیستروفی (ضعف) ساختار مو جلوگیری می کند. از داروهای حاوی این اجزا باید برای ریزش موی ارثی استفاده شود. اسید هیالورونیک - مسئول تغذیه پیاز ، رشد مو را تسریع می کند. اسیدهای آمینه پایه مو هستند و به تشکیل الیاف کراتین کمک می کنند. عوامل رشد - جریان خون در پوست سر را عادی می کند ، فولیکول های مو را قوی تر می کند و کوآنزیم را برای تراکم مو فراهم می کند. موهای شما را با انرژی حیاتی پر می کند ، ساختار مو را بهبود می بخشد. مهم: ماده مینوکسیدیل نباید در ترکیب دارو باشد. این ماده یکی از م meansثرترین مواردی است که می تواند با ریزش مو مقابله کند. این روش زمانی به کار می رود که روش های دیگر نتیجه ای ندارند. با این حال، 

این دارو بسیار سمی است و می تواند واکنش های جانبی زیادی ایجاد کند. عملکرد آن کاملاً فاش نشده است ، فقط برای استفاده خارجی مجاز است. کوکتل های آماده برای درمان مو موجود است. متخصص مراقبت های بهداشتی ترکیبات را به مناسب ترین روش برای شما انتخاب می کند. با این حال ، به طور معمول ، چنین داروهایی را نمی توان در فروش عمده یافت و شما نمی توانید آنها را خود بخرید. این در م institutionsسسات پزشکی رایج است و یا می توان از متخصصان زیبایی اطلاعات را بدست آورد.

ویژگی های مزوتراپی مو


در حال حاضر ، متخصصان روشهای بسیار متنوعی را برای درمان مو به بیماران ارائه می دهند. علاوه بر شرایط مالی ، نتایج نیز از نتایج پیش بینی شده برنامه تأثیر می پذیرند. مزوتراپی آلوپاتیک است (نوعی بهبودی) که در آن اثر بلافاصله مورد توجه قرار می گیرد ، اما تا زمانی که ما می خواهیم ادامه نمی یابد. این روش همچنین هومیوپاتی است (درمانی که به بهبود مو کمک می کند) که برای یک اثر طولانی مدت طراحی شده است ، بنابراین نتیجه بلافاصله قابل مشاهده نخواهد بود.

کوکتلهای آلوپاتیک مورد استفاده در مزوتراپی مو
آنها حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، الاستین ، کلاژن ، گشاد کنندگی عروق و سایر اجزای فعال هستند. پزشک پس از آنالیز دقیق مو و پوست سر و مشکلات مربوط به بیمار ، موقعیت صحیح و نتایج مطلوب را تعیین می کند. مهم: این نوع کوکتل ها می توانند به سرعت مشکل را حل کنند.

کوکتل های هومیوپاتی که در مزوتراپی مو استفاده می شود
آنها فقط حاوی عناصر گیاهی هستند که بدون استفاده از روغن و سایر اجزای شیمیایی با یک محلول آبی ترکیب شده اند. این ترکیب فعالیت پتانسیل خود بدن را بیدار می کند و به فعالیت پیازها کمک می کند. این اثر مانند یک کره برفی تجمعی است ، بنابراین نباید انتظار نتایج قابل مشاهده پس از اولین روش را داشته باشید. مهم: چنین کوکتل هایی برای بیمارانی که نگران زیبایی زیبایی مو و همچنین مشکل هستند مناسب است.

کاربرد در مزوتراپی مو


مزوتراپی استفاده از مواد فعال زیر پوست با استفاده از ابزارهای مختلف است. این روش دارای آستانه درد احتمالی و مدت زمان خاص استفاده و عوارض جانبی احتمالی ، حتی نادر است. یکی از روشهای معروف مورد استفاده متخصصان ، تزریق مخلوط مزوتراپی به بدن است. برای چنین روشهایی به سرنگهای مخصوص طراحی نیاز است که باید با سوزن بسیار نازک انجام شود. مهم: علاوه بر روش های دیگر ، تزریق بدون درد ترین است ، اما زمان مورد نیاز برای انجام این روش بیشترین زمان است. بیمار احساس ناراحتی در پشت سر و گوش ها می کند. این روش کمی آسیب زا است. از مزوتراپی برای رفع لک صورت نیز استفاده می شود. اما این روش کاربردی در لیفت صورت ندارد.


استفاده از این نوع دستگاه به بیشترین دقت و توجه نیاز دارد ، زیرا اقدامات نادرست باعث آسیب دیدگی جزئی در ناحیه سر می شود. بنابراین ، قبل از پذیرش چنین روشی ، باید با توجه به جوانب مثبت و منفی ، به دقت فکر کنید. هنگام انتخاب پزشک باید مطمئن شوید که وی تجربه عملی کافی را دارد. یک سرنگ با عمق تزریق قابل تنظیم بر روی تفنگ قرار می گیرد. با کمک چنین اسلحه ای می توانید هر کوکتل درمانی را معرفی کنید که هدف آن مقابله با یک مشکل خاص مو باشد.


اکنون می توان از meso roller که وسیله ای ویژه برای درمان مو و پوست سر است ، در بسیاری از کاربردهای سرمی استفاده کرد. از انژکتورهای مزو یا غلتک های مزو معمولاً در مراکز زیبایی استفاده می شود. این ابزار شامل تعداد زیادی سوزن کوچک است که در یک طبل معمولی قرار می گیرد. برای استفاده راحت ، درام به دسته متصل است. به دلیل راحتی و سهولت استفاده ، در عمل زیبایی شناسی بسیار محبوب است. اصل اصلی عملکرد: استفاده از فرآیند لازم در پوست سر ، تزریق زیر پوست با سوزن. اصل عمل مشابه استفاده از غلتک هنگام کار بر روی دیوارها است. دستگاه دوم به طور کلی در مراکز زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. اصل کار همان اسلحه است ، فقط بسیاری از سوزن ها به زیر پوست می روند. اصولاً از سرنگ استفاده می شود. با یک بار کشیدن ، یک سر سوزن بلافاصله وارد پوست سر می شود. این روش ممکن است کمی بیشتر از یک شلیک با اسلحه باعث درد و ناراحتی شود.
شما نمی توانید مزوتراپی تزریقی را به تنهایی در خانه انجام دهید. تزریق فقط در کلینیک ها ، مراکز زیبایی و توسط متخصصان در خانه انجام می شود. قیمت این روش درمانی بسته به تعداد جلسه و مخلوط های مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. هزینه داروها ، قیمت تعیین شده توسط کلینیک و خصوصیات متخصص متأثر می شود. مزوتراپی به طور کلی بیش از 30 دقیقه طول نمی کشد. می توانید یک پزشک پیدا کنید و در مورد کوکتل های پزشکی بحث کنید. اگر می خواهید این روش را به تنهایی انجام دهید ، گزینه دیگر استفاده از غلتک meso است. مهمترین مزیت این محصول امکان استفاده مستقل از آن است. با این حال ، اثر آن در مقایسه با تزریقات مربوط به زیر کمتر قابل مشاهده خواهد بود:

عمق نفوذ ناچیز سوزن
هزینه بالای ترکیب
سوزن ها به سرعت غیر قابل استفاده می شوند
باز هم ، اگر در این روش مقایسه عملکرد و عملکرد انجام شود ، ارزش استفاده از کوکتل یا یک i منفرد را دارد 

نرم کننده به عنوان مثال ، یک مجموعه ویتامین. مهم: اگر برنامه در خانه انجام می شود ، لازم است که یک ابزار مناسب را با دقت انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: پرده اتاق خواب ،

آیا در طول عمل درد وجود دارد؟


آره. علاوه بر قیمت بالای آن ، درد مهمترین عیب مزوتراپی است. با این حال ، همه چیز به آستانه درد فردی بستگی دارد. قسمت های پشتی (پشت سر) و گوش از حساس ترین مناطق برای تزریق هستند. پس از مزوتراپی ، نمی توانید موهای خود را بشویید ، به مدت 4 روز به استخر و اتاق بخار بروید تا از عوارض و ناراحتی جلوگیری کنید. همچنین متوقف کردن این روش در دوره قاعدگی ارزش دارد ، زیرا درد در این دوره بسیار شدیدتر احساس می شود. مهم: احساس درد به آستانه درد بیمار بستگی دارد.

موارد منع مصرف و عوارض مزوتراپی مو


اگر فولیکول ها نشاط خود را از دست داده اند اما هنوز زنده هستند ، مزوتراپی می تواند با موهای مشکل ساز کنار بیاید. اما اگر این مشکلات از دلایل مهمتری ناشی می شود - شما نباید بعد از تزریق معجزه کنید ، مانند وراثت و عدم تعادل هورمونی. تمام اقدامات پزشکی موارد منع مصرف مختلفی دارند و مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در موارد زیر مزوتراپی مو نباید ترجیح داده شود:

بارداری و شیردهی
آلرژی فردی در برابر اجزای کامپوزیت
قاعدگی زنان
اختلالات سیستم غدد درون ریز
تومورهای خوش خیم و بدخیم
عفونت ها
مهم: موارد منع مصرف باید ذکر شود.

همچنین بخوانید: کتری قوری ، آموزش خوانندگی  ، قیمت جک هیدرولیک ، تزریق ژل

مزایای مزوتراپی


قبل از پذیرش برنامه ، دانستن جزئیات مزایا و معایب آن مفید خواهد بود. طرفداران و مخالفان مزوتراپی مو وجود دارند. هم از طرفداران و هم از نظرات دیگر باید به دقت تحقیق شود. صحبت با کسی که تحت برنامه مزوتراپی قرار گرفته است مفید است تا هیچ سوالی در ذهن شما باقی نماند. مهمترین مزیت این روش - به شما کمک می کند تا با کمک آمپول ، اجزای مفیدی را به پیازهای مو تحویل دهید. هیچ شامپو ، ماسک و داروهای محلی نمی تواند این مورد را به شما ارائه دهد. علاوه بر این ، ارزش برجسته شدن چند مزیت مهم دیگر را دارد: اولین صرفه جویی در وقت است. یک برنامه بین 40-20 دقیقه طول می کشد. در حالی که باید چندین بار در هفته انجام شود. مومیایی کردن ، شامپوها در موارد شدیدتر - چندین بار در روز - به استفاده روزانه نیاز دارند. لازم است قرصهایی را که طبق یک برنامه از پیش تعیین شده مصرف می کنید ، توجه کنید که تضمین استفاده منظم از آنها وجود دارد. اثر تحریک کننده اضافی. فرآیندهای ترمیم در نتیجه از بین بردن یکپارچگی پوست آغاز می شود می توان با استفاده از یک برنامه محلی. دارو کاملاً بر روی نقطه آغازگر مشکل تأثیر می گذارد. احتمال آسیب به سیستم گوارش وجود ندارد. علاوه بر این ، دارو به هیچ بخشی از بدن آسیب نمی رساند ، که بیشتر در هنگام استفاده از شامپو و مرهم دیده می شود. هدف قرار دادن نقطه صحیح حساسیت را کاهش می دهد و احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب را افزایش می دهد. حتی پس از اولین استفاده ، نتایج قابل مشاهده است ، مو به تدریج زنده می شود و ظاهر سالم پیدا می کند. با این حال ، نتایج قابل توجهی تنها پس از 3 تا 4 هفته قابل دستیابی است. بوتاکس مو به سر تزریق نمی شود اما مواد مزوتراپی به پوست سر تزریق می شوند.

معایب مزوتراپی


احتمال برخی بدبختیها را در مورد نتایج دست کم نگیرید. حتی یک پزشک واجد شرایط نمی تواند صد در صد تضمین کند که این روش باعث ضعیف شدن موهای ضعیف شده و پول بیهوده نمی شود. علاوه بر این مشکل ، این سه عامل نیز قابل تأمل است: درد. سوراخ شدن پوست در هر صورت درد ایجاد می کند ، به خصوص اگر این تزریقات وجود داشته باشد. برخی می توانند به راحتی کنار بیایند و درد را تحمل کنند ، و این برای دیگران به شکنجه واقعی تبدیل می شود. این تحت تأثیر تجربه پزشکان ، ترکیب کوکتل و حساسیت فردی است. اثرات جانبی. ممکن است ادم پوستی دیده شود ، و درد می تواند در مناطق تزریق بعد از عمل ایجاد شود. علاوه بر این ، ممکن است خارش و پوسته پوسته ای وجود داشته باشد. قیمت این روش گران است. اجزای با کیفیت بالا برای دستیابی به یک اثر قابل مشاهده حداقل به ده برنامه نیاز دارند. یک فرآیند درمان کامل ممکن است نیاز به هزینه جدی داشته باشد که هزینه آن توسط همه قابل پرداخت نیست. مهم: مزوتراپی مو روشی ارزان نیست. در طول جلسه ، باید کاملاً به پزشک اعتماد کنید. با این حال ، این بدان معنا نیست که تمام مسئولیت ها به او مربوط است. اطمینان از تحقق کلیه شرایط بهداشتی مفید است. از دستکش ، سرنگ و سایر وسایل این روش باید یکبار استفاده شود و سپس دور انداخته شود. یادگیری منشا مواد موثره مورد استفاده در ترکیبات مخلوط ، خود دارو و ماندگاری آن مفید است. همچنین ، متخصص باید سوزن را به طور دوره ای در طول جلسه تغییر دهد ، زیرا نوک پس از 6-7 سوراخ سوراخ می شود ، که می تواند باعث درد شود.

پس از مزوتراپی به چه مواردی توجه کنید


در پایان این روش ، زخم های کوچک از محل تزریق باقی می مانند. مدتی طول می کشد تا بهبود یابد. برای حدف موهای زائد می توانید از لیزر موهای زائد استفاده کنید.
موهای خود را بشویید ، به خصوص با مرهم و شامپو. شما باید مدتی (3-4 روز) موهای کثیف را تحمل کنید. آب و شامپوها می توانند نتیجه منفی و روش درمانی را تحت تأثیر منفی قرار دهند 

روند ng به تأخیر می افتد.
برای مدتی (2-3 روز) از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید
شنا نکنید در 10 ساعت اول پس از مزوتراپی نباید دوش بگیرید. مناطق تزریق باید به خوبی خشک شود.
حداقل به مدت 7 روز از سونا و استخر استفاده نکنید
تا زمان بهبود کامل ماساژ روی محل های تزریق قرار نگیرید
الکل مصرف نکنید. الکل باعث گشاد شدن عروق می شود. این روی اثربخشی مزوتراپی تأثیر منفی می گذارد.
آیا باید در مورد مزوتراپی تصمیم بگیرم؟
این روش به شما کمک خواهد کرد تا با مشکلات مختلف مرتبط با وضعیت مو و پوست سر ، که توسط آلودگی هوا ، رژیم غذایی نامناسب و ضعف بدن توصیف می شود ، مقابله کنید. با این حال ، وقتی صحبت از یک بیماری خاص می شود ، مزوتراپی نمی تواند وضعیت را تغییر دهد. قبل از تصمیم گیری ، می بینید که هر بیمار احساسات و برداشت های بسیاری دارد که از به اشتراک گذاشتن در انجمن ها خوشحال می شوند. نظرات را در نظر بگیرید.
مزوتراپی یک روش مناسب برای بهبود وضعیت مو است و ظاهر سالم مو پیدا می کند. پس از اتمام دوره استفاده ، نگران ظاهر موهای خود نیستید. با این حال ، مهم است که این روش توسط یک متخصص باتجربه انجام شود - فقط از این طریق می توانید به اثر مطلوب برسید.

https://www.advanceclinic.in/mesotherapy-for-hair-loss/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید